Aankoopkeuring & Expertise

Bij de aanschaf van een Porsche of andere exclusieve auto zijn er veel valkuilen.Door de hoge marktwaarde van een dergelijke auto is het voor malafide handelaren (en ook particulieren) aantrekkelijk om een schade-auto op te knappen en 'als nieuw' weer te verkopen.
Paul heeft een opleiding tot schadehersteller gevolgd en weer dus moeiteloos de zwakke punten naar boven te halen.Uiteraard is een lakdikte-meter aanwezig, en kan Paul de uitkomsten hiervan juist interpreteren.
Ook op technisch gebied laat het aanbod vaak te wensen over; achterstallig onderhoud kan flink in de papieren lopen.
Laat daarom bij de aanschaf van een Porsche altijd een aankoopkeuring uitvoeren.
Bij VPT wordt de beoogde auto aan de hand van een drie A4-tjes tellende checklist helemaal binnenstebuiten gekeerd.Een schade-verleden, bedenkelijke historie of verborgen gebreken komen hierbij zeker aan het licht! Bij de aankoopkeuring is het de bedoeling dat de aspirant-koper en de verkopende partij aanwezig zijn; dit voorkomt discussies over de constateringen achteraf.Na afloop van de keuring (welke normalerwijze ca 3 uur in beslag neemt) krijgt u als aspirant-koper een overzicht van de geconstateerde gebreken, met daarbij een prijsopgave (zodat u een onderhandelings-argument hebt naar de verkoper) en u krijgt een algeheel advies met prijs-indicatie (of het dus uberhaupt een verstandige aankoop is voor deze prijs)
Een aankoopkeuring kost 200 euro ex BTW; wij claimen niet de goedkoopste te zijn op dit gebied, maar wel de beste! Veel Porsche-handelaren hebben hun eigen 'mannetje' voor de aankoopkeuring waarbij wel eens wat 'over het hoofd gezien' wordt en die zich niet bemoeit met occasion-prijzen.... VPT is geheel onafhankelijk en kent de markt door-en-door.

Naast aankoopkeuringen kunt u voor technische expertise op het gebied van (motor)schades bij ons terecht.
Door diepgaande ervaring met techniek en motorenbouw kunnen wij u helpen bij bijvoorbeeld een 'second-opinion' of een contra-expertise bij schades of technische probleem-gevallen.

Behalve de alom bekende en gewaardeerde Mezger-motor kennen wij ook de ins en outs van de nieuwere generaties watergekoelde motoren.
Door het juiste (preventieve) onderhoud kunnen problemen met IMS-lagers en onvoldoende koeling prima voorkomen worden, waardoor de M96 motoren net zo betrouwbaar kunnen zijn als hun luchtgekoelde voorgangers. IMS, AOS en RMS zijn inmiddels bekende begrippen aan het worden onder Porsche-liefhebbers! Wij hebben ruime ervaring met de verbeterde IMS-lagers van oa LN-Engineering en beschikken ook over de speciaal gereedschappen om deze te monteren. Voor de 997-motoren hebben wij de DOF-kit, om zodoende een adequate smering van het IMS-lager te waarborgen. Lagers, olie-afscheider en de andere benodigde onderdelen zijn gewoon op voorraad en montage geschiedt tegen vastgestelde tarieven.
Ook lage-temperatuur-thermostaat, high-output-waterpomp , derde radiator-kit etc is op voorraad
Voor de Mezger-motor van de 996 en 997 GT3, GT2 en Turbo bieden wij ook oplossingen voor de gekende problemen (pinning of welding van de gelijmde koelwater-aansluitingen, en de RVS Sharkwerks elleboogjes voor de 997TT). Daarnaast motor-en baksteunen op voorraad (ook de inserts ter versteviging)

CLASSIC-RESTAURATIE
Nu de prijzen van klassieke en youngtimer Porsches flink gestegen zijn loont het de moeite om uw Porsche weer in geheel fabrieksoriginele staat te laten brengen.
Paul is gespecialiseerd in de luchtgekoelde 911 vanaf de 3.2 t/m de 993 turbo en de watergekoelde Mezgers (996 GT3, Turbo, GT2 en 997 GT3 , GT2 en Turbo).
Hij weet precies welk schroefje waar hoort, en hoe elk kabeltje en rubbertje hoort te lopen.
Laat uw Porsche weer helemaal in originele staat brengen; hieronder valt oa. het reinigen van onderzijde en motorruimte, daarna wordt er geinventariseert wat er zoal verbeterd kan worden, en in overleg met de opdrachtgever maken we een plan van aanpak.
Dus niet klakkeloos alles vernieuwen en de hele auto overspuiten (waardoor je een 'overgerestaureerde' en dus niet-originele auto hebt) maar alles in de juiste tijdsgeest plaatsen.
Ook alle zaken die door de jaren heen niet origineel gerepareerd, de 'vergeten schroefjes op moeilijke plaatsen' etc worden weer rechtgezet. Je wil niet weten wat wij hierbij tegenkomen ondanks (of juist dankzij....) jarenlang 'dealer-onderhoud' door ongeinteresseerde monteurs....

Vlasblom Porsche Tuning - Koperslagerstraat 29 - Industrienummer 6735 - 5405 BS Uden - 0413 350 911